In gesprek met D-drinks

Tijdens Dry January presenteren we je een rits aan recepten voor alternatieve dorstlessers. We halen onder andere inspiratie uit de natural & healthy drinks en snacks van D-drinks. In de aanloop naar de grootste alcoholpauze van Nederland interviewden we brandmanagers Jolein de Krijger en Plien van de Sande.

D-drinks dus. Vertel.

Plien: “D-drinks is hét platform voor natural & healthy drinks en snacks in de Benelux. Wij richten ons zowel op organisaties als consumenten. Wij zijn de leverancier van merken die in de eerste plaats heerlijk van smaak zijn en die daarnaast aansluiten bij de wensen van de consument. Onze hardlopers zijn: Vitamin Well, Active O2, Barebells en Cawston Press bijvoorbeeld.”

Jullie missie?

Jolein: “De missie van D-drinks is om de trend van natuurlijke ‘better for you’ producten te blijven leiden met ingrediënten van hoge kwaliteit, gedreven door een duurzame en heldere visie.”

Waarom zouden mensen jullie drinks en snacks willen uitproberen?

Plien: “Allereerst zijn het hele lekkere producten. Verrassend van smaak ook. Naast een prettige smaakbeleving, zijn onze producten een gezonder alternatief voor de doorsnee frisdranken, alcoholische versnaperingen en de gemiddelde snacks.”

Jolein vult aan: “Wij mensen zijn vaak op zoek naar iets nieuws. We willen een product proeven dat goed smaakt en bovenal willen we verrast worden. Daarbij speelt ‘een healthy lifestyle’ een belangrijke rol in het leven van een steeds groter wordende groep mensen. Daarin willen we geen concessies doen in kwaliteit en smaak. D-drinks producten zijn de complete mix van al deze wensen.”

Waar haalt D-drinks haar inspiratie vandaan?

Jolein: “Onze inspiratie halen wij uit het dagelijks leven; gesprekken met consumenten en klanten. Maar ook door te kijken naar trends in het buitenland. Wanneer een trend de kop opsteekt in het buitenland en blijft plakken, kun je een goede inschatting maken of hij door zal zetten naar de Benelux. Zo ja, dan spelen we hier op in. Naast trends spotten en daarop inhaken, nemen we ook de rol van ‘challenger’ op ons door producten te introduceren die een nog niet bestaande behoefte vervullen.”

Welke trends spotten jullie qua non-alcoholische drinks en snacks?

Plien: “Wat we zien is een groeiende behoefte aan volwassen smaken en producten met een ‘bite’. Alcohol staat gelijk aan genieten, maar zorgt ook voor een bepaalde kick. Wanneer je overstapt op alcoholvrij, is men nog steeds op zoek naar een ‘bite en een kick’. Dit zie je terug in de groeiende trend van smaken zoals gember, kurkuma et cetera.

Maar ook een frisdrank mag tegenwoordig wat spannender zijn. Alleen een orange of lemon smaak is niet genoeg. Ook zie je een groeiende behoefte naar minder suikers en minder calorieën. Mensen willen producten met kwalitatieve ingrediënten. Maar de smaakbeleving blijft voor iedereen het belangrijkste.”

Wat hopen jullie de IkPas-deelnemers mee te kunnen geven?

Jolein: “Dat er genoeg lekkere dranken verkrijgbaar zijn, die net zo dicht bij genieten komen als alcohol.” Plien: “Wij zullen nooit met het vingertje wijzen dat iemand gezonder moet gaan eten en drinken. Maar als je, zoals nu, meedoet aan Dry January dan zijn er genoeg lekkere en alternatieve producten te vinden die voor een intense smaakbeleving zorgen.”

Gerelateerd

Wijzig instellingen voor chat