Haaglanden zet
alcohol-gebruik
op
pauze

GGD Haaglanden ondersteunt samen met Indigo Haaglanden en Brijder Verslavingszorg IkPas in de regio Haaglanden.

Veel mensen vinden het onbewust vanzelfsprekend om 1 of meer glazen alcohol per dag te drinken. IkPas is een persoonlijke uitdaging om dit patroon te doorbreken.
In Haaglanden gaan we voor een vitaal leven van -9 maanden tot 100+ jaar!

Hierbij hoort bewust alcohol gedrag. Zonder alcohol is er ook gezelligheid. Weinig of geen alcohol drinken maakt mensen bijvoorbeeld: fitter, slapen beteren zijn een goed voorbeeld voor kinderen/jongeren.

IkPas in Haaglanden

Aan de 30 dagen géén alcohol in januari 2019 met de slogan: ‘Feest in December, Fris in Januari’ hebben ruim 1300 mensen uit Haaglanden meegedaan.

Contact gegevens

website: ggdhaaglanden.nl/ikpas
facebook: /GGDHaaglanden
twitter: @ggdhaaglanden
e-mail: ikpas@ggdhaaglanden.nl

Nu door naar 40 dagen géén alcohol vanaf 6 maart, een nieuwe IkPas Pauze in het voorjaar. 10 dagen langer, een grotere uitdaging. Hoe afhankelijk, hoe normaal of hoe onbewust drink jij alcohol?

Ga de uitdaging aan en doorbreek: gewoontes, tradities en ga voor een fit lijf en een gezonde geest.

40 dagen géén alcohol

Vanaf 6 maart 2019
Meld je aan op IkPas.nl

IkPas Pauzes

Je kunt natuurlijk ook zelf IkPas Pauzes inlassen. Dit kun je alleen doen, maar ook met vrienden, collega’s, familie. Gezamenlijk iets afspreken maakt het makkelijker om geen alcohol te drinken. Daarnaast is het ook goed om te ervaren dat gezellige momenten zonder alcohol ook gezellig zijn. Gezelligheid zit namelijk niet in alcohol, het zit in jezelf!

Poster Haaglanden

Er zijn 3 campagneposters gemaakt om IkPas in de regio Haaglanden te promoten.
Ga naar www.ggdhaaglanden.nl/ikpas om ze te downloaden en te printen.

Hang een poster in een ruimte waar veel publiek en/of collega’s komen.
Je kunt de actie ook onder de aandacht brengen via websites, social media of intranet.

Statistieken

Aantal deelnemers
121 deelnemers
Verhouding man/vrouw
Aantal mannen: 49 deelnemers (40.5%)
Aantal vrouwen: 72 deelnemers (59.5%)
Aantal dagen
30 dagen: 121 deelnemers (100%)
Leeftijd
18-25 jaar: 7 deelnemers
26-35 jaar: 11 deelnemers
36-45 jaar: 18 deelnemers
46-55 jaar: 35 deelnemers
56-65 jaar: 33 deelnemers
66-75 jaar: 15 deelnemers
76-85 jaar: 2 deelnemers
86-95 jaar: 0 deelnemers
96-100 jaar: 0 deelnemers



INFORMATIE OVER COOKIES:
BIJ HET GEBRUIK VAN DEZE WEBSITE GAAT U AKKOORD MET HET GEBRUIK VAN COOKIES.


Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close