IkPas in de regio Hart van Brabant

Dertig of veertig dagen jouw alcoholgebruik tijdelijk op pauze zetten. Dat is het idee van de landelijke campagne IkPas. Misschien heb je vorig jaar al meegedaan, anders is het nu je kans! Maar waarom zou je eigenlijk meedoen? “IkPas is een uitdaging voor jezelf, om te kijken wat een maand zonder alcohol met je doet.” Weet jij eigenlijk wel hoeveel alcohol je in een gemiddelde week drinkt?

Waarschijnlijk sta je niet zo vaak stil bij je eigen drinkgedrag. IkPas is dan ook bedoeld als een manier om je bewust te worden van je consumptiepatroon. Naast dat stukje bewustwording brengt het ook positieve lichamelijke verandering met zich mee: deelnemers van vorig jaar voelden zich fitter en scherper, sliepen beter, vielen af en hadden een betere huid. Er zijn meerdere redenen om mee te doen. Bijvoorbeeld een gewoonte doorbreken en het goede voorbeeld geven aan de jeugd. Maar ook op de lange termijn is het positief: een maand alcohol drinken leidt ertoe dat je óók daarna minder gaat drinken. En dat verlaagt dan weer het risico op allerlei chronische ziekten.

 

CONTACT GEGEVENS

websitewww.ggdhvb.nl
twitter@ggdhvb
facebook/ggdhvb

Sociale effecten

Belangrijker nog dan de individuele effecten, zijn de sociale effecten van IkPas. Het is een manier om het gesprek aan te gaan met je omgeving over alcohol. Is het eigenlijk niet vreemd dat de standaard op feestjes is om alcohol te drinken? En laat je als vrouw de alcohol een keer staan, dan gaat men er al snel vanuit dat je zwanger bent.

IkPas in de regio

Lokale ambassadeurs in de regio zetten zich in om zoveel mogelijk mensen mee te laten doen aan IkPas. Zij zijn het gezicht van de campagne.

Durf jij de uitdaging aan? Meld je vandaag nog aan!

Kies voor de IkPas uitdaging van 30 dagen zonder alcohol in januari of pauzeer 40 dagen vanaf 6 maart en maak de keuze of je samen met je collega’s of individueel wilt meedoen.

Meer informatie over de GGD Hart voor Brabant vind je op www.ggdhvb.nl.

Statistieken

Aantal deelnemers
110 deelnemers
Verhouding man/vrouw
Aantal mannen: 40 deelnemers (36.36%)
Aantal vrouwen: 70 deelnemers (63.64%)
Aantal dagen
30 dagen: 110 deelnemers (100%)
Leeftijd
18-25 jaar: 24 deelnemers
26-35 jaar: 19 deelnemers
36-45 jaar: 18 deelnemers
46-55 jaar: 22 deelnemers
56-65 jaar: 22 deelnemers
66-75 jaar: 5 deelnemers
76-85 jaar: 0 deelnemers
86-95 jaar: 0 deelnemers
96-100 jaar: 0 deelnemers



INFORMATIE OVER COOKIES:
BIJ HET GEBRUIK VAN DEZE WEBSITE GAAT U AKKOORD MET HET GEBRUIK VAN COOKIES.


Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close