Home > actueel > de-jonkies-liever-thuis-dan-uit

De jonkies: liever thuis dan uit

De jonkies: liever thuis dan uit

Niet als haringen in een ton boven de muziek uitschreeuwen. Wel samen lekker thuis chillen. Nederlandse Gen-Z’ers en millennials verkiezen thuis boven drukke cafés en clubs. En thuis wordt er, volgens een onderzoek dat fritz-kola (Duits frisdrankmerk) uitvoerde, minder alcohol gedronken dan buiten de deur. Want 48,5 procent geeft aan dat ze zich ook goed vermaakt zonder alcohol.

Bovenstaand percentage geeft aan dat alcohol drinken volgens Nederlandse jongeren niet langer gelijk staat aan ‘het leuk hebben’. Wat dan wel belangrijk is? Dat het lekker smaakt (95 procent) en dat een drankje betaalbaar is (38,8 procent). Redenen om te kiezen voor een alcoholloos alternatief zijn: de BOB zijn of de volgende dag fris op willen staan.

Geen alcohol wel een energizer

Ook komt uit het onderzoek naar voren dat jongeren wel behoefte hebben aan een energieboost wanneer er wordt gesocialized - vooral onder de groep die wél uitgaat. 1 op de 4 geeft aan vaak een cafeïnehoudende drank te drinken tijdens een stapavondje. Niet alleen feestgangers hebben behoefte aan wat extra energie tijdens de avonduren: 70 procent van de respondenten geeft aan soms tot altijd een energieboost nodig te hebben. Koffie blijft de populairste energieboost (40,8 procent), maar naast energy drinks (20,9 procent) zijn ook frisdranken met cafeïne populair (13,7 procent).

Bron: marketingreport.nl.

298.000

deelnemers gingen je voor